سردخانه

مقالات مربوط به سردخانه

سردخانه

مقالات مربوط به سردخانه

سردخانه

سردخانه یک تکنیک انقلابی است که روشهای قدیمی نگهداری مواد غذایی را تغییر می دهد. امروزه ، کشاورزان تولیدکننده و سایر صنایع از دستگاه های سردخانه برای سالم نگه داشتن مواد غذایی در طولانی مدت استفاده می کنند.

بایگانی

"سرد" چقدر سرد است؟

چهار درجه حرارت اساسی و برخی از نیازهای خاص وجود دارد که درصورتی که تاسیساتی با عنوان "سرد" برچسب خورده باشد.

  • انبارهای با درجه حرارت بالا (+/- 5 درجه سانتیگراد) - اصطلاح اکسی مورونیک برای یک انبار یخچال معمولی است که برای ذخیره محصولات تازه مانند سبزیجات ، میوه و گل استفاده می شود.
  • انبارهای با درجه حرارت متوسط ​​(-10 تا -18 درجه سانتیگراد) - مناسب برای سردخانه گوشت ها و غذاهای دریایی.
  • انبارهای فریزر در دمای پایین (23- تا 28- درجه سانتیگراد) - محیط ترجیحی بستنی است
  • انبارهای فریزر با دمای بسیار پایین (30- درجه سانتیگراد) - برای ذخیره سازی صنعتی ، بانک های خون و سایر تجهیزات پزشکی که به یخ زدگی عمیق نیاز دارند ، توصیه می شود.

بدیهی است که انباری که برای نگهداری سبزیجات طراحی شده باشد به اندازه ذخیره سازی خون یا کالاهای فوق العاده کم دما به سازگاری منحصر به فرد نیاز نخواهد داشت. بدون فهرست بندی همه موارد بر اساس دامنه دما ، بیایید چند مورد اصلی را که در برخی یا همه انبارهای فوق اعمال می شود ، مرور کنیم.

 

 

 

تفاوت در چیست؟

در اینجا فقط چند مورد از تفاوت هایی است که در تاسیسات سردخانه مشاهده خواهید کرد:

اصول اولیه

  • پالت - اگرچه پالت های پلاستیکی فقط در سردخانه ها معمول نیستند ، اما معمولاً در سردخانه ها امری عادی هستند زیرا مشکلات احتمالی آلودگی پالت های چوب را ندارند (این امر به دلیل غلبه مواد غذایی و کالاهای پزشکی ضروری است) و تمیز کردن آنها راحت تر است.
  • پیکربندی فضا - یک مرکز ذخیره سازی سرد نمی تواند قفسه هایی را تنظیم کند که همان روش انبار استاندارد باشد. قفسه ها باید تنظیم شوند تا گردش هوا مناسب باشد که کلید اطمینان از درجه حرارت ثابت در کل تأسیسات است
  • برچسب ها - اگر هنوز از آن آگاهی ندارید ، درجه حرارت سرد دنیای کاملاً جدیدی برای برچسب زدن است. هم برای رکینگ و هم برای محصول خود ، به برچسب هایی کاملاً متفاوت از آنچه معمولاً استفاده می کنید ، نیاز خواهید داشت. دما بر عملکرد بستر ، چسب و جوهر تأثیر می گذارد و مواردی که در دمای سرد کار می کنند بسیار متفاوت هستند. در واقع ، شما باید بفهمید که آیا برنامه شما را ملزم می کند که آنها را در دمای سرد استفاده کنید یا فقط آنها را در آنجا ذخیره کنید ، زیرا حتی این تفاوت باعث تغییر الزامات برچسب شما می شود.
  • سایش محافظ - غیر معمول نیست که در بسیاری از مشاغل انبار استفاده از دستکش یا عینک ضروری است ، اما در یک مرکز خنک کننده عینک نمی تواند یخ زدگی کند و دستکش باید هم به اندازه کافی گرم باشد و هم بتواند یک صفحه لمسی یا یک صفحه کلید کوچک را دستکاری کند.
  • موارد ضروری

  • دستگاه ها - دستگاه "ناهموار" چگونه در سردخانه کار می کند؟ خوب ، قرار نیست هر دستگاه ناهمواری برای دمای هوا طراحی شود. و حتی برخی از آنها ممکن است در دماهای پایین کاملاً کارا نباشند. به معنای واقعی کلمه ده ها ویژگی وجود دارد که باید برای سرمای شدید با دستگاه های الکترونیکی در نظر گرفته شود ، همه آنها بصری نیستند.
    • صفحه هایی که یخ می زنند
    • باتری هایی که نمی توانند شارژ شوند و تخریب کلی باتری است.
    • ویژگی هایی که در سرما از کار می افتند (نه تنها دستگاه های با درجه مصرف ، بلکه حتی برخی از وسایل تجاری که به صراحت برای این منظور طراحی نشده اند)
    • صفحه کلیدهای بزرگتر برای استفاده با دستکش های بزرگتر
    • یخ زدگی از پورت های نوری در اسکنرها مبهم است
    • میعانات ناشی از حرکت در داخل و خارج از مناطق مختلف دما
  • شبکه بی سیم - باور کنید یا نکنید ، حتی سیگنال های بی سیم شما می تواند تحت تأثیر سرمای شدید تحت تأثیر منفی قرار گیرد. امواج رادیویی دامنه هوای سردتر را کاهش می دهند و همچنین مستعد داشتن مناطق مرده ای هستند که دیوارهای عایق بندی شده در آن بازی می کنند.

درست انجام دادن

پیچیدگی یک انبار مدرن با الزامات منحصر به فرد برای شبکه های بی سیم (متفاوت از شبکه محلی اداری) ، انواع دستگاه ها و باله حرکتی که در طول یک روز انجام می شود و در آن فرآیندهای مختلف در زمان های مختلف روز کانون توجه هستند. در حال حاضر به اندازه کافی چالش برانگیز است بدون اضافه کردن "سرمای شدید" به مخلوط.

انجام صحیح تسهیلات سرماخوردگی از مرحله طراحی شروع می شود. مانند هر تسهیلات دیگر ، مشارکت های خوب مهم است که نه تنها باعث می شود که این کار بدون دردسر انجام شود ، بلکه اطمینان حاصل شود که این مرکز ساخته شده است تا بالاترین میزان موفقیت را به صورت عملیاتی روزانه ارائه دهد. با در نظر گرفتن هر جنبه ای از امکانات ، نیاز به یک نسخه خشن و سخت تر از الزامات معمولی تر ، مناسب بودن طراحی و مشخصات تجهیزات بسیار مهم است. متخصصانی که دارای تخصص سردخانه هستند یکی از مشارکت هایی هستند که شما می خواهید برای بهینه سازی محل نگهداری سردخانه خود داشته باشید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی